tisdag 7 januari 2014

Snart är det dags

Min blogg är som Jesus. Den föds, den dör och den återuppstår igen!

Nu återuppstår den tack vare min och Erikas resa till Centralamerika. Här planerar vi att uppdatera då och då under vår resa. Det hänger lite på hur pass bra tillgång vi kommer att ha till internet o så vidare.

På fredag kl 17.35 lyfter flyget från Arlanda. På söndag kl 12.00 (18.00 svensk tid) når vi Guatemala. De första två nätterna i Guatemala är bokade och vi kommer att bo i Antigua. Därefter får vi se var vi hamnar!

Just nu är planeringen i full fart. Igår provpackade vi våra väskor. YES, allt fick plats!


Det här har jag tänkt att ha med mig. Erikas packning är typ identisk, men istället för menskopp så har hon med sig ett cyklop!

Viktiga papper
Pass, ESTA, Vaccinationskort, Biljetter, Försäkringspapper

Kläder
Vindjacka, Tunn flees, Tunn långärmad tröja, 3 linnen, 3 t-shirts, 2 shorts, 1 långbyxor, 1 tights, 5 trosor, 1 bh, 2 bikini, 2 strumpor, 1 par skor, 1 par flipflops, 1 schal

Annat viktigt

Kamera+laddare, Mobil+laddare, Adapter, Minifcklampa, Lonely Planet – Guidebok, Spansk ordbok, 2 pocketböcker, Kalender, Hänglås, Spork med tillhörande matlåda, Solglasögon, Vattenflaska

Sovprylar

Myggnät inpregnerat, Sovlakan, Mini-kudde, Öronproppar
Hygien
Handduk, Tandborste, Tandkräm, Lite schampo, Tvål, Menskopp, Myggmedel, Solfaktor, Deo, Nagelsax, Handdesinfektionsmedel

Nödsituation

Sårsprit , Plåster , Sterila och självhäftande kompresser, Sår och kirurgtejp, Vätskeersättning, Ipren, Allergitabletter, Malariatabletter


Sådärja! Nu väntar vi bara på att snöstormen i USA ska lugna ner sig...

På återseende

/Elvira


2 kommentarer:

  1. Hej Elvira!

    Fortsätter med mina småtips :) Ser ut som en bra och välgenomtänkt packning. Det var bara två saker jag tänkte på:

    Det är ibland lite omständigt med att tvätta sina kläder. Det finns ofta tvättställen som man kan lämna in sina kläder på (samt vissa hostel), men det tar lite tid och man vet aldrig med öppettider och så. Dessutom använder dom hutlösa mängder tvättmedel som (om man är lika känslig som jag) kan irritera huden både härovar. Därför hade vi med "resetvättmedel" som vi använde endel. Och så hade jag med kanske 10 par trosor :)

    En sak till- som kanske bara är att du inte skrivit med det- solglasögon! Ta med eller köp där. Solen är stark och både ögonen (och rynkorna runt dem ;)) behöver sitt skydd!

    Kram Elin

    SvaraRadera
  2. Superbra Elin! Tack snälla :-)

    SvaraRadera