lördag 18 januari 2014

Veggo-mat och menskopp

I tva dagar har vi fatt stanna upp och lagt full fokus pa aterhamtning. Fy for att inte kanna sig bra pa resan. Erika ar fortfarande svag, men mar mycket battre idag! Yes! Jag ar pa banan igen och har precis fatt i mig forsta kaffet pa tva dagar! Nu satsar vi pa att kunna aka vidare imorgonbitti!

Mycket tankeenergi gar till att fundera ut vad vi kan ata. Vi har ju vara krav - vegetariskt och laktosfritt. Pa hostellet vi bor nu finns det ju inget kok, sa vi kan tyvarr inte laga var egen mat. Vi langtar tills den dagen vi har tillgang till kok. Var huvudfoda just nu ar vatten, coca-cola och bananer. Sahar sag det ut nar jag bestallde en vegetarisk hamburgare pa burger king haromdagen: 


Men igarkvall hande det tva mirakel. Vi hittade laktosfri mjolk, sa idag har vi atit flingor och mjolk till frulle. Vi hittade ocksa en restaurang som hade 10 stycken veganska ratter! Jag mumsade pa ciliconcarne och ris till kvallmat! Lycka! Jag ska strax ga dit igen och ata en veggo-korv med brod till lunch!

Tankte ocksa rapportera om hur det gar att rasa med mestkopp. Summering - supersmidigt, inga problem, detta borde alla manniskor med mens anvanda! Fordelar: Behover inte byta sa ofta + bada gar hur bra som helst!! Nackdel: Lite bokigt att rengora da kranvattnet har inte kan anvandas. Men med min mini-dusch + steriliseringtabletter laser det sig smidigt! Har ar en bild pa rengoringsproccessen:




Antligen funkar det att lagga upp bilder!

Adjos! / Elvira

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar